کد خبر: 1232782
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
«مایکل واتلی» گفته که حزب جمهوریخواه در حال برنامه‌ریزی برای احتمال زندانی‌شدن ترامپ، در جریان گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه است

جوان آنلاین: انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ امریکا، انتخاباتی ویژه است. از یک سو رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان روز سه‌شنبه گفته که این حزب در حال آماده‌شدن برای احتمال زندانی‌شدن «دونالد ترامپ» در زمان نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری است و از طرف دیگر، وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی فاش کرده که جو بایدن رقیب ترامپ، زوال شناختی دارد که تعامل با او را دشوار کرده است. 
به گزارش فارس، «مایکل واتلی» گفته که حزب جمهوریخواه در حال برنامه‌ریزی برای احتمال زندانی‌شدن ترامپ، در جریان گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه است. پیش از او، «لارا ترامپ» رئیس مشترک کمیته ملی جمهوریخواهان نیز روز یک‌شنبه به این نکته اشاره کرده بود که در رابطه با ترامپ، این حزب باید آماده هر چیزی باشدولی این را هم گفته بود که این کمیته چندین طرح را در اختیار خواهد داشت تا با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری گردهمایی ملی، به آن‌ها بپردازد. ترامپ پنج‌شنبه گذشته در دادگاه نیویورک در ۳۴ فقره اتهام مجرم شناخته شد، هرچند وکلایش به حکم صادر شده در مورد وی اعتراض کردند. ترامپ در اظهاراتی خود را یک زندانی سیاسی معرفی کرده است که مورد اهداف سیاسی دولت بایدن قرار گرفته است. حامیان ترامپ حکم صادر شده برای وی را مجرمانه خوانده و دموکرات‌ها را به استفاده از قانون برای شکست دادن وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر متهم کرده‌اند. از طرف دیگر، وال استریت ژورنال در گزارشی شوکه‌کننده با این عنوان است که «نشانه‌های زوال بایدن پشت در‌های بسته آشکار شده است»، نوشت که تعدادی از بیش از ۴۵ قانونگذار جمهوریخواه و دموکرات و کارکنان دولتی که با این رسانه مصاحبه کردند، گفته‌اند رئیس‌جمهور امریکا آن‌قدر آرام در جلسات صحبت می‌کند که افراد حاضر برای درک صحبت‌های او با مشکل مواجه هستند. برخی دیگر گفتند که رفتار و درک بایدن از جزئیات سیاست هر روز متفاوت است و اغلب به یادداشت‌ها و دستیارانش تکیه دارد. یکی از جمهوریخواهان ارشد که نامی از او برده نشده به نیویورک‌پست گفت به همین دلیل است که وزارت دادگستری امریکا از انتشار نوار‌های مصاحبه بایدن با رابرت هور، بازرس ویژه سابق در تحقیقات اسناد طبقه‌بندی شده، خودداری کرد. پیش‌تر وبگاه خبری آکسیوس گزارش داده بود «قاطی کردن تاریخ‌ها و نام کشور‌ها و فراموشی جدول زمانی وقایع مهم، از جمله سال فوت پسرش بو و پیروزی دونالد ترامپ» نشان‌دهنده موارد متعدد اختلال حافظه جو بایدن در مصاحبه پنج ساعته او با بازرس ویژه رابرت هور است. برخی مثل کوین مک‌کارتی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان امریکا که در دوران معاونت بایدن هم با او کار می‌کرده، تغییرات او و روند زوال عقلش را آن‌قدر شدید توصیف کرده‌اند که می‌گویند «او آدم سابق نیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار